Relatii sociale
Posted by Bitza | Filed under Prin ochii mei
Nu am inteles niciodata, de ce doi oameni trebuie sa se placa cu tot dinadinsul si impotriva vointei vreuneia dintre parti. Poti sa fii civilizat si cu cineva pe care nu iubesti sau placi. Ba, nu de putine ori, cu cei apropiati si cu cei pe care ii simpatizezi te porti de multe ori neglijent, din pacate, nu neaparat voit. Nu poate sa imi intre in cap de ce, daca nu iti place un om, ar trebui sa faci eforturi sa iti placa. Sa faci eforturi sa-ti placa, ok, suna cat de cat acceptabil, fiecare ar trebui sa acorde prezumtia de nevinovatie, dar, daca si dupa eforturile alea, ceva nu se leaga, inseamna ca, poate, cei doi oameni nu sint facuti sa interactioneze. Si, pana la urma, mai ales ca vine vorba de chestii feelingoase, de ce trebuie sa fie atat de mult efort? N-ar trebui sa mearga mai usor toate fazele astea cu placutul si iubitul? (vorbesc de oameni normali, ca noi, nu de genii, ucigasi in serie, nebuni si alte exemple negative de conduita personala). Da, stiu, “Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti”, aia e, cu asta mergem in carca, dar cred ca acest enunt contine insasi solutia la intrebarile anterioare. La fel cum fiecare incearca (sau ar trebui sa incerce) sa scape sau sa se fereasca de proste obiceiuri, metehne si apucaturi nesanatoase, mi se pare normal sa evit locuri, oameni, intamplari, daca nu imi dau un sentiment confortabil, fara ca asta sa insemne ca pic in extrema cealalta, adica sa ii urasc. Pur si simplu nu imi face placere, fara alte conotatii negative sau aprecieri denigrante. Nu ii judec pe cei care nu sint pe placul meu sau pe cei alaturi de care nu ma simt bine sa stau, nici nu e treaba mea sa o fac, dar, in ceea ce priveste alegerile si parerile personale, sint la polul opus. Mi se pare corect fata de mine, daca tot trebuie sa iubesc si sa ma iubesc de sa nu mai pot, sa imi ofer conditii cat mai bune si placute, nu un mediu daunator si demoralizant. E ca si cum ai pune un maratonist de la olimpiada sa se antreneze intr-o uzina plina de fum si praf, la un moment dat ii cedeaza plamanii, ceva, ca nu sint doctor, caile respiratorii, ochii, habar n-am ce, iar atletul este fortat sa se opreasca, ii cedeaza organismul, plus ca, sint convins, ar fi scos si timpi mai buni, daca s-ar fi antrenat in conditii macar oneste.
In Evanghelia lui Matei, cel care a avut mai multa grija si atentie la legatura dintre Vechiul Testament (bazat pe ochi pentru ochi si dinte pentru dinte) si Noul Testament (bazat pe dragoste pentru apropiat si pentru sine), se regaseste o afirmatie de-a Lui Isus, foarte interesanta din punctul meu de vedere, si anume “Mila voiesc, iar nu jertfa”. Comentatorii Bibliei i-au atribuit explicatia in faptul ca Isus a dezaprobat tot timpul deciziile aplicate in litera legii, nu in spiritul legii, El reprezentand desfiintarea multor prescriptii formale si instaurarea libertatii sub har. Pentru mine, in situatia de fata si nu numai, inseamna ca nu trebuie neaparat sa ma “jertfesc” si sa o ard cu oameni care ma seaca, e ok sa intrerup sau sa diminuez la minim contactul cu ei, fara sa calc vreo norma, dogma, percept etc. Cu atat mai mult, cand este vorba de relatii amoroase si cei doi parteneri nu se potrivesc, din diferite motive, indiferent care ar fi alea, timpul petrecut impreuna este un timp pierdut, pentru ambele parti. Cea mai proasta varianta este atunci cand te trezesti ca ai langa tine pe cineva care nu stie decat sa te certe si sa te critice si tu stai langa persoana respectiva din inertie, frica de singuratate sau orice alt motiv in afara de dragoste, iubire si alte chestii din astea care par expirate, in mare parte din cauza maltratarii lor pana la epuizare, in toate contextele, de la stirii pana la telenovele. De genul asta de relationari ma feresc pe cat posibil, daca cineva nu stie decat sa-ti gaseasca nod in papura, mai ales daca are si imaginatie bogata si bolnava, inseamna ca ceva nu functioneaza. Dincolo de orice polemica sau motivatie. E ca la masina, cand ti se aprinde un sensor. Poate nu stii exact cauzele pentru care s-a aprins ,nu pot sa faci schema tehnica a fenomenului, dar stii al naibii de sigur ca ceva nu functioneaza si ca s-ar putea sa ai probleme cu masina, daca nu tii cont de avertismentul ala, ba, mai mult, pe termen lung, exista pericolul ca siguranta personala sa fie periclitata. Sigur, daca faci eforturi, poti sa mergi si cu doua roti la masina, poti si sa pui frana cu picioarele, ca-n Flinstone, dar, cu efortul si consumul pentru operatiile mentionate, ai fi putut sa conduci mult mai bine si mai linistit, alta masina, poate mult mai potrivita.
23 Responses to “Relatii sociale”
-
Upanishada Says:
January 17th, 2009 at 8:02 amHaha ! Tare ! Hmmm… părerea mea, vis-a-vis de oamenii care te critică sau îţi găsesc nod în papură, sau pur şi simplu, stau cu gura pe tine… este aceea că, în realitate, PROBLEMA este la EI şi nu la tine. Dar le este mai uşor să inventeze “probleme” şi să se descarce, practic din motive indirecte, decât să stea şi să se gândească: “Frate, de ce simt asta ? De ce zic asta ? Ce mă frustrează ?? Ce am cu X sau cu Y sau cu cel de lângă mine,pe care susţin că-l iubesc ???”. Mulţi ajung în puncte moarte, mă refer la relaţiile de cuplu. Unele persoane, de-a lungul timpuluim mi-au recunoscut în faţă că le este frică să rămână singuri şi preferă astfel de situaţii. Ajungeau să mi se vaite de relaţiile lor, iar când le dădeam simpla soluţie de “MERGI MAI DEPARTE, DACĂ PERSOANA DE LÂNGĂ TINE TE DETERMINĂ SĂ TE SIMŢI F.PROST”, îi vedeam cum se panichează şi-mi spuneau: “Păi, ce să fac ?? Să rămân singur/ă ??”. Nu am înţeles de ce preferă relaţiile-corvoadă… de parcă nu ar mai exista alţi oameni pe Terra. Ideea e că nu-şi oferă ei alte şanse, consideră că asta merită, că TREBUIE să-şi poarte crucea şi bla bla bla. Probabil nu se iubesc pe ei, din moment ce acceptă pe cineva care nu li se potriveşte, dar preferă să se mintă că ceea ce ei trăiesc este o relaţie bazată pe dragoste… De parcă nu sunt tot singuri, cu sau fără acea persoană, care la un moment dat ajunge un mobilier. ajunge o motocicletă cu ataş. Toată chestia asta nu ţine de EFORT, părerea mea, ţine de ceea ce vrei şi consideri că meriţi. Dacă accepţi rahaturi, asta şi primeşti !
Cât despre relaţiile simple, sociale… la modul îmi place/nu-mi place să dau cu ochii de X sau de Z… nu ştiu dacă evitarea FIZICĂ este soluţia. am observat că, cu cât îţi doreşti să eviţi o persoană şi te gândeşti la “SĂ-L EVIT ! SĂ-L EVIT!”… cu atât mai mult dat peste acea persoană peste tot. GÂNDUL ESTE PRIMUL CARE CREAZĂ REALITATEA, APOI ATRAGI ACEASTĂ SITUAŢIE. dacă te relaxezi în privinţa acestor tipuri de situaţii, vei observa că dispar de la sine, odată cu oamenii.
Vorbesc din proprie experienţă.
Weekend plăcut ! -
claudia Says:
January 17th, 2009 at 10:25 amTot modul nostru de a ne comporta are legatura directa cu ideile care ne-au fost insuflate, constient sau nu, de parinti, de bunici, vecini, profesori, in general de oameni cu idei invechite bine ancorati in perioada comunismului si foarte obisnuiti cu “pupincurismul”(nu ma refer aici la cei care abia acum au 20 de ani sau mai putin), care au mers pe ideea de a te comporta frumos in societate, de a arata ca ai “cei 7 ani de acasa” si ca nu e bine sa fii tu mai guraliv cand toata lumea tace, nu e bine sa zici tu ideile tale atunci cand acestea difera total de ale celorlati si ca e bine sa te porti frumos cu toata lumea ca nu se stie cand ai nevoie de cineva si tot asa..pana cand am inceput sa ne comprtam ca atare, intrand in acest cerc vicios al “bunului simt” prost inteles.Si cred ca asta e motivul principal pentru care 2 oameni tin sa se placa cu tot dinadinsul. In ceea ce priveste “Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti” cred ca se refera la acceptarea fara judecata, in sensul in care un tip e gay sa zic..problema lui..n-am de ce sa-l judec sa-l urasc sa-l discriminez pentru ca eu nu sunt sau pentru ca am auzit eu ca nu e bine sa fii gay sau pentru ca mi-e frica de asta si, judecandu-l si lovindu-l cu jigniri ma apar eu, sau o data ce am cunoscut un gay care din varii motive nu mi-a placut sa-i bag pe toti in aceeasi oala si sa le pun eticheta:”prosti, bolnavi, nenorociti….”Nu suport, prin natura mea, judecatorii ieftini si superficiali.In ceea ce priveste cuplurile.Pai..cine accepta sa stea intr-o relatie fara sens isi merita soarta si da dovada, in afara de frica, de un egoism infiorator, nelasand-ui celuilat posibiltatea de a fi liber sa-si caute fericirea.Personal, intotdeauna am ascultat de mine si numai de mine si cred ca primul impuls pe care il ai, prima senzatie pe care o ai atunci cand cunosti pe cineva pt prima oara ,aia e senzatia corecta.Daca nu simti niciun “click” la prima vedere si mergi pe ideea ca stai sa ne cunoastem sa vedem poate ne intelegm cumva poate o rezolvam, mergi clar pe o cauza pierduta.Si asta functioneaza si in cazul relatiilor sociale si in cazul celor amoroase.
-
Noutati de astazi : 17.01.2009 | slimuletz Says:
January 17th, 2009 at 12:07 pm[...] Inainte m-am trezit si inca se invarte totul cu mine. Trebe sa ma duc la un control cred .. 2. Despre Relatiile Sociale - by Bitza 3. Virusul Downadup a infectat aproape 9 milioane de pc-uri. 4. Pacea a ajuns pe buzele [...]
-
Gaby Says:
January 17th, 2009 at 12:26 pmde acord:) ar trebui sa ne lasam ghidati mai mult de ce credem noi decat sa incercam sa respectam niste chestii impuse prin dogme, regului s.m.d. In fond e vorba despre viata noastra, noi alegem cum ne-o facem, dar daca daca alegem o situatie cum ai pomenit tu [ relatie numai cu cicalituri si fara iubitre] tot noi suntem vinovati pt alegerea facuta
In concluzie, noi alegem mereu..dar depinde ce alegem
-
V Says:
January 17th, 2009 at 1:09 pmCat adevar! Pacat doar ca uneori iti place atat de tare masina sau ai impresia ca te asteapta ceva extraordinar la capatul drumului incat te-ai chinui oricum sa ajungi pana acolo…Insa da, intr-adevar probabil nu merita nimeni sa te sacrifici atat si in loc sa ne plangem de mila ar trebui sa fim multumiti ca s-a aprins sensorul sau (in cazul de fata) sa fim fericiti ca, desi poate ne-am prefacut ca nu vedem beculetul, am avut un prieten in dreapta care sa strige “Opreste-te boule!”
E clar: cateodata masina nu e la nivelul soferului, si de ce sa-ti bati joc de Hamilton la volanul unei rable, cand ar avea atatea de aratat in alta masina! -
Bitza Says:
January 17th, 2009 at 1:21 pmSi eu cred ca un om care te cearta foarte mult are probleme el/ea cu propria persoana si nu depide de tine. Am intalnit oameni obsedati de ei si care credeau ca e de datoria lor sa te toace la cap non-stop, motivand ca “te imbunatatesc”. La un moment ,dat am fost cu o persoana de genul asta, o egocentrista si o egoista cum rar am vazut, toate astea bine ascunse sub un val de intentii bune, care nu mai spun unde duc, ca poate citeste persoana respectiva si se prinde si nu vreau sa ii mai amarasc viata deja foarte trista si plina de cofuzii grave.
Ca sa completez ce spuneai tu Upanishada, cea mai nasola singuratate este in doi.
Claudia, eu nu suport niciun fel de judecator, cred ca a judeca pe cineva nu trebuie sa intre in ocupatiile frecvente ale unui om si cu atat mai mult nu trebiue sa existe sentinte, premeditari si aplicari de pedeapsa. Toate astea intra in aria de acoperire a Divinului. -
claudia Says:
January 17th, 2009 at 2:01 pmExact,Bitza!!!Aria de acoperire a Divinului este enorma si un lucru e cert!Asa cum judeci, asa vei fi judecat!Asa cum esti, asa oameni ai in jurul tau, asa cum gandesti asa traiesti!Sunt sigura ca pana la urma fiecare dintre noi avem ceea ce meritam, si daca ce avem ne place, inseamna ca mergem pe un drum bun, daca nu ne place, poate ar trebui sa ne gandim unde am gresit si ce putem face.D-asta nu-mi plac oamenii care se vaita, care se plang, isi plang de mila si cer mila, fara nici macar sa incerce sa se gandeasca cum si de ce au ajuns intr-o anume situatie, si cum ar putea sa iasa din ea,Am auzit acum multi ani o vorba care m-a impresionat si la care ma gandesc mereu: “Lui Dumnezeu ii plac oamenii curajosi”!!Trebuie sa ai curajul sa pui punct si sa o iei de la capat, indiferent in ce sfera a vietii tale, fie afectiva, fie rationala, de cate ori este nevoie..iar si iar si iar..de fiecare data cand simti ca nu esti acolo unde ar trebui sa fii!
-
AlexIS GregG Says:
January 17th, 2009 at 2:11 pmBitza…Iisus e cu 2 de “i”…ai gresit sau ai motivele tale sa scrii cu un singur “i”….ma intriga…nu esti ortodox?…..cat despre articol …sunt genu care incerc sa nu ii critic pe cei care nu-i “halesc”…si prefer totodata sa nu interactionez cu ei…si cred ca acele persoane care ar traiesc prin “a se tot uita la paiu’ din ochiu altuia…nu vad prajina din ochiul lor”…asta e o problema generala de ceva timp…si da… acele persoane au cel putin o problema…o problema cu ele insisi….si iar cred ca …astfel de persoane nu trebuie bagate in seama…daramite sa mai traiesti cu ele….
-
Amargeo Says:
January 17th, 2009 at 3:17 pmÎn privinţa legii talionului ţin să completez ceva. Dacă ne ghidăm după principiul ,,ochii pentru ochii si dinte pentru dinte,, vom avea mulţi chiori şi ştirbi.
-
Amargeo Says:
January 17th, 2009 at 3:47 pmAi dreptate! Schimbarea propriei persoane creează adaptare. Dar ce se întâmplă când schimbarea vine doar de la cel care vrea schibare ? … Logic , este absolut normal să-ţi vrei binele. Desigur nimeni nu merită judecat (în cazul ucigaşilor etc. este doar un sistem de apărare) şi nu ştiu de ce Dumnezeu o face pentru că ,,să judeci pe cineva consider că este cel mai josnic mod de-a te lăuda pe tine însuţi,,. Critica însă este necesară . Apropo de asta - îmi place blogul tău .
-
Bitza Says:
January 17th, 2009 at 4:15 pmAlexIS GregG
Iisus, Isus, Fiul Lui Dumnezeu, Mantuitorul, Judecatorul Suprem, Capul Bisericii, Calea, Adevarul si Viata, plus multe alte nume, nu e nici cazul, nici locul. Daca vrei tu neaparat, am facut o greseala si daca asta iti spune ca eu nu as fi ortodox, nu am nicio problema
Amargeo
Critica este foarte buna, insa doar critica in directii constructive.Atata timp cat nu exista argumente, devine mancatorie de rahat si nici nu merita luata in calcul.
Ma bucur ca iti place blogul. -
rado Says:
January 17th, 2009 at 5:13 pm“iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti” suna atat de frumos, dar e aproape imposibil de realizat oricat te-ai stradui. fiecare dintre noi avem persoane pe care nu le suportam oricat de mult ne-am stradui. Pur si simplu unii oameni chiar nu pot socializa intre ei..au gandiri diferite, privesc lucrurile in cu totul alt mod, au alte inclinatii, alte preferinte. cred ca cea mai buna solutie pentru astfel de oameni este sa incerce sa petreaca cat mai putin timp posibil unul in compania altuia..
Bitza, imi place cum scrii, dar ma termina scrisul alb pe fond negru..
Pace -
cannella Says:
January 17th, 2009 at 7:52 pm@rado: Nu este imposibil trebuie doar sa vrei sa ierti, chiar daca ti-au gresit sau te-au ranit. Iarta-i pentru ca nu stiu/nu au stiut ce fac! Nu o spun doar asa, de dragul de a ma afla in treaba, dar mi-au gresit & m-au ranit cei la care tineam la un moment dat insa am invatat sa iert & uit(insa totul in timp…). Cu ce te ajuta resentimentele si ura? Nimic bun nu s-a construit cu ele. Mergi mai departe! Chiar si dusmanii/sau acele persoane care iti vor raul sau ajung pana la ati face rau te ajuta intr-un fel(chiar daca pe moment nu realizezi asta) si te imping intr-un fel sau altul la a te descoperi & cunoaste mai bine pe sine.
Gandeste-te apoi la faptul ca “atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, incat a dat pe unicul Sau fiu la moarte” pentru a ne salva noua sufletele. A murit pentru toate pacatele celor dinainte de nasterea Lui cat si pentru toti cei care au venit pe lume dupa El. De asta moartea Lui pe cruce & Invierea au un sens. Mintea noastra(si implicit gradul de intelegere a vointei lui Dumnezeu) este destul de limitata pentru ca ne raportam la ceea ce suntem, la modul nostru tipic de a intelege & judeca lucrurile.
Dumnezeu spune sa-ti iubesti aproapele CA PE TINE insuti, nu-ti cere si nici nu te obliga sa-i dai casa, nevasta si averea acestuia. Insa multi nu stiu (cum) sa se iubeasca pe ei insisi sau sa se respecte si implicit nu sunt capabili sa ofere celor din jur…dragoste, apreciere sau respect. De asta ajung sa se implice in relatii in care accepta sa fie desconsiderati, abuzati(psihic & fizic…femeile in special) sau la extrema - ajung sa ‘terorizeze’, domine & sa-si justifice gelozia(patologica) prin dragoste nestavilita & dorinta de a fi nonstop langa X,Y etc. pentru ca se tem de singuratate, sau pentru ca nu vor sa-si creasca copii fara un parinte sau…etc. cazurile sunt nenumarate, la fel si motivele(mai mult sau mai putin intemeiate)
Si am sa ma opresc aici pentru ca nu vreau sa plictisesc…hmmm….blogul asta creeaza dependenta…
-
Dredetan Anca Says:
January 17th, 2009 at 8:53 pmAi spus tot ce se putea spune despre acest subiect,sunt de acord cu tine ,insa eu am un mare defect care nu se prea poate corecta …sunt foarte sincera si de aceea nu trebuie sa ‘’suport ” pe cineva care nu-mi place ,ei sunt cei care ma evita ,fiindca cu sinceritatea mea am avut grija sa le spun atunci cind gresesc,fara resentimente,legat de relatii,fara compromisuri,daca nu te accepta asa cum esti ,nu te merita . sunt rea asa-i?
-
Diana Says:
January 17th, 2009 at 8:55 pmIntr-o relatie de cuplu chestia asta intervine atunci cand ramane doar obisnuinta…atunci incepi sa ii vezi si defectele celui de langa tine..si incerci sa il schimbi..
Eu am problema asta cu matusemea de care m-am indepartat…din cauza asta..Cel mai naspa e ca.. nici macar nu ma cunoaste..si imi gaseste defecte inexistente… -
Chivu Says:
January 17th, 2009 at 8:57 pm@rado
Dc “iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti” e atat de greu de realizat?Depinde ce intelegi tu prin “aproapele”…Pentru mine “aproapele” inseamna rude de sange,posibil sa insemne si consoarta.
Misto articolul,in special comparatia din final cu senzoru’:d -
liZ Says:
January 17th, 2009 at 9:36 pmMai, a-ti iubi aproapele este, da, o porunca, dar are si scopul de a te ghida in relatiile cu ceilalti, etc., caci nici nu cred ca suntem capabili sa iubim intr-atat… si nici nu suntem atat de “buni de iubit”
Teoretic daca as cauta binele celui de langa mine si viceversa ar fi o treaba… macar in relatiile romantice.Bitza, sunt de acord cu tine… Whoa, am intrat pentru prima data pe blogul tau si chestiile pe care le-ai spus in articolul asta m-au surprins… placut, dare I say. De vreme ce ai pus problema facand legatura cu o porunca divina, nu doar o chestie sociala, am observat ca stii ceva Biblie si sunt de acord cu modul in care pui problema si oferi solutia
+ ca am fost surprinsa ca (nu te cunosc) esti mai… sa zicem profund/spiritual/”cunoscator” decat m-as fi asteptat :>Desigur, ne alegem singuri viata/relatiile, dar ce te faci cand intervine dependenta din relatiile de dragoste… sau macar in care unul iubeste… ca stim cu totii ca dragostea te tampeste. Uite, eu am fost cu o persoana 5 ani pana sa imi dau seama ca ne e mai bine separat, desi il iubeam mult. Bine, eu am ales sa hotarasc cu mintea odata dar cred ca asta ar explica de ce multi accepta relatii nepotrivite, in afara de situatiile clasice gen copii, bani, singuratate: dependenta emotionala, tampenia… caci stim cu totii ca dragostea nu e oarba… e retardata de-a dreptul
Blessingz. Keep up the good work.
-
liZ Says:
January 17th, 2009 at 9:37 pmce m-am repetat :)) scuze.
-
XfStef Says:
January 17th, 2009 at 10:48 pmhmm
sa incep cu o mica critica
un maratonist deobicei se antreneaza la altitudini mai mari de 1mie m pt ca aerul sa fie mai rarefiat…astfel ii creste rezistenta la efort indelungat si i se ajusteaza muschii si vasele sangvine in momentul cand in urma unui efort prelungit sangele nu mai este la fel de bine oxigenat… deci nu cred ca ar fi asa de rau la cap. rezistenta cateva sedinte pe langa Sidex, chiar daca i-ar periclita desigur sanatatea acelui atlet.
acuma nici nu am stat prea mult sa citesc toate comentariile… azi mai subtirel cu timpul insa ref. la ce ai spus tu nu pot decat sa-ti povestesc propriile experiente in domeniu. eu sunt un exemplar putin ciudat
pt. ca reusesc sa fac rockeri inraiti sa haladuiasca pe o manea doua (am video ca dovada :P). asta nu prea m-a ajutat, pt. ca omul e deobicei educat sa fie rautacios…si sa imparta totul pe categorii, sa formeze bisericutze, ori eu nu fac parte din nici o bisericutza, pt. ca am prieteni si foarte buni din toate cercurile posibile, de la manelari la rockeri, punkeri, folkisti (daca e sa luam pe categ. muzicale) si iti dai seama ca eu nu o sa pot sta cu toti prietenii mei buni laolalta niciodatasingurele pers. pe care nu le suport (si a fost doar un singur ex. pana acum) sunt cele salnice, care te streseaza zilnic cu anumite subiecte ce in mod clar nu te intereseaza
asa ca sfatul meu pt. tine cand e vb. de prieteni, e sa fii relaxat si sa incerci mai degraba sa-i observi decat sa-i categorisesti, in momentul cand simti ca-ti explodeaza capul in prezenta lor, evita-i, nu esti obligat sa iubesti, asa cum ai spus, dar nici sa urasti
la cap. femei ce te enerveaza, nu ma bag…ca is un dezastru pe 2 picioare

-
AlexIS GregG Says:
January 17th, 2009 at 10:50 pmnu ma face sa cred ca esti sau nu ortodox…doar ca din ce stiu eu…una din diferentele dintre religii este tocmai aceasta… de scriere ca sa ii zic asa…la unele religii(aici vorbind de religii crestine bine-nteles) se scrie cu un “i”: Isus…si la ortodocsi…se scrie cu 2… Iisus…si diferenta asta consta in traducerea din limba veche(din timpul lui Iisus)…Isus = magar …si Iisus = Mantuitor…cam asta stiam eu….am pus doar o simpla intrebare nu ca as avea vre-o problema …Pace !
-
andreea Says:
January 18th, 2009 at 3:31 amsi eu sunt de aceeasi parere, ca doi oameni nu e neaparat nevoie sa se potriveasca si atunci cand nu se potrivesc trebuie sa incerce sa nu isi piarda timpul unul altuia. e simplu…in teorie. dar eu dupa teoria asta traiesc cam de cand… m-am invatat minte. pacat ca nu toata lumea e de acord cu ea.
-
anamnesys Says:
January 18th, 2009 at 8:09 pme trist cand oamenii de langa tine, chiar cei mai apropiati uneori, de la care te-ai astepta sa te cunoasca cel mai bine, te judeca si te critica, gasindu-ti de multe ori defecte care nu exista…cum sa lupti cu fantomele din mintea lor ??? ok, recunosc, nu sunt perfecta, dar sunt deschisa dialogului si comunicarii - daca te deranjeaza ceva la mine, te rog spune-mi. la fel voi proceda si eu - voi exprima deschis ceea ce ma deranjeaza in comportamentul tau fata de mine. de multe ori cred ca e vorba si de o proasta comunicare care duce la interpretari negative, si astfel oamenii incep sa se simta atacati si incep sa acumuleze frustrari care duc la rupturi. insa daca in urma discutiilor ‘la rece’ concluzia e ca fiecare gandeste prea diferit si nu se gaseste o cale de mijloc multumitoare pt. amandoi, atunci, fara suparare, dar e mai bine ca fiecare sa isi urmeze calea…
-
kimbiu Says:
January 19th, 2009 at 7:39 pm1.eu am o relatie..ciudata cu o “prietena”.are unele perioade in care ne intelegem f bine,gandim aproape la fel,suntem pe aceeasi lungime de unda,etc.dar are si unele perioade[mai dese ..]in care se comporta oribil cu toate persoanele care tin la ea si nu ii doresc raul.si de cateva luni ma tot intreb daca merita o asemenea prietenie,in care intr’o zi sa fiti alaturi una de cealalta orice ar fi si va intelegeti perfect,iar urmatoarea zi sa te urasca fara vreun motiv si tu sa n’o mai suporti.hm.
2.cineva spunea ca daca nu ne place ceea ce avem, ar trebui sa ne gandim unde am gresit si ce putem face.exista si situatii in care ai ajuns fara sa vrei,pe care nu le poti modifica orice ai face si care le detesti.atunci ce’ar mai fi de facut..?
3.credeam ca sunt eu paranoia,sau cv genu’,cand imi puneam probleme pe care le discutam aici..credeam ca oamenilor maturi li se par niste fleacuri si trec cu usurinta peste ele,sau cel putin asa lasa impresia..ma bucur ca nu e asa:)



